Elektronsko podprto komuniciranje v zdravstvu: priložnost ali dodatna obremenitev?
Povzetek
Dobra komunikacija med zdravstvenim osebjem in bolnikom je ključnega pomena za bolnikovo zadovoljstvo, njegovo zaupanje in za izid zdravljenja. Bolniku naj bi bile informacije, ki jih potrebuje za zdravljenje in razumevanje njegove bolezni vselej dostopne po različnih komunikacijskih poteh. Sodobna računalniška tehnologija, ki je v zdravstvu postala del vsakdanjika, ponuja na področju komuniciranja nove možnosti. Predvsem prek interneta bolnikom omogoča lažji in hitrejši dostop do potrebnih informacij. V prispevku obravnavamo elektronsko podprto komuniciranje ali posredovano komuniciranje in kontekst internetnega komuniciranja. Analiziramo predrosti in slabosti elektronske pošte, ki je v enaindvajsetem stoletju nepogrešljiv svetovni komunikacijski in družbeni medij. V zaključku ugotavljamo pomanjkanje podatkov o vplivu in učinkih tovrstne komunikacije na odnos bolnik: zdravstveno osebje in opozorimo, da tovrstne komunikacije ne morejo nadomestiti osebne oblike komunikacije, so pa lahko njegovo zelo dobro pomagalo.Prenosi
Metrike
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Na Obzornik zdravstvene nege, Ob železnici 30A, 1000 Ljubljana, prenašam naslednje materialne avtorske pravice: pravico reproduciranja v neomejeni količini, in sicer v vseh poznanih oblikah reproduciranja, kar obsega tudi pravico shranitve in reproduciranja v kakršnikoli elektronski obliki (23. čl. Zakona o avtorski in sorodnih pravicah – v nadaljevanju ZASP); pravico distribuiranja (24. čl. ZASP); pravico dajanja na voljo javnosti vključno z dajanjem na voljo javnosti prek svetovnega spleta oz. računalniške mreže (32.a čl. ZASP); pravico predelave, zlasti za namen prevoda (33. čl. ZASP). Prenos pravic velja za članek v celoti (vključno s slikami, razpredelnicami in morebitnimi prilogami). Prenos je izključen ter prostorsko in časovno neomejen.