Odnos in znanje kliničnih mentorjev zdravstvene nege o varnosti pacientov
DOI:
https://doi.org/10.14528/snr.2014.48.3.28Ključne besede:
varnost pacientov, izobraževanje, zdravstvena nega, mentorjiPovzetek
Uvod: Klinični mentorji v zdravstveni negi potrebujejo sodobno znanje in veščine za prenos znanj na študente pri kliničnem usposabljanju. Namen raziskave je bil ugotoviti pogled in znanje o varnosti pacientov pri kliničnih mentorjih Fakultete za zdravstvo Jesenice (FZJ). Metode: Uporabljen je bil preveden vprašalnik Svetovne zdravstvene organizacije o razumevanju varnosti in znanju o varnosti pacientov s priložnostnim vzorcem kliničnih mentorjev, ki so se udeležili delavnice o izboljševanju kakovosti v zdravstvu v organizaciji FZJ, odzivnost je bila 52 % (n = 36). Obdelava podatkov je bila narejena s statističnim programom SPSS verzija 20 z uporabo Kruskal-Wallisovega testa in binarne logistične regresije. Rezultati: V sklopu osebnega odnosa do varnosti pacientov je bilo pozitivnih odgovorov preko 90 %. Rezultati ocene lastnega znanja o varnosti pacientov, varnosti zdravstvenega sistema, vpliva posameznika na varnost pa niso dosegli ravni, ki bi zagotavljala dobro varnost pacientov – odstotek pravilnih odgovorov za vseh enajst tem o znanju varnosti pacientov je bil 25,5 %. Delovna doba v sedanjem poklicu in število ur predhodnega formalnega izobraževanja niso napovedovale verjetnosti dobrega celokupnega znanja o varnosti pacientov (x2 (4, N = 31) = 8,83, p = 0,07). Diskusija in zaključek: Rezultati raziskave so pokazali pomanjkljivo znanje o varnosti pacientov pri kliničnih mentorjih. Pri kliničnih mentorjih zdravstvene nege je potrebno usposabljanje s področja varnosti pacientov.Prenosi
Metrike
Literatura
Boxwala, A.A, Dierks, M., Keenan, M., Jackson, S., Hanscom, R., Bates, D., et al., 2004. Organization and representation of patient safety data: current status and issues around generalizability and scalability. Journal of the American Medical Informatics Association, 11(6), pp. 468–478. http://dx.doi.org/10.1197/jamia.M1317; PMid:15298992; PMCid:PMC524625
Briggs, S.R. & Check, J.M., 1986. The role of factor analysis in the development and evaluation of personality scales. Journal of Personality, 54(1), pp. 106-148. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-6494.1986.tb00391.x
Derganc, M. & Robida, A., 2011. Poročilo ekspertnega nadzora. Ljubljana: Zdravniška Zbornica Slovenije.
Farley, D., Zheng, H., Rousi, E. & Leotsakos, A., 2013. Evaluation of the WHO multi-professional patient safety curriculum guide. Geneva: World Health Organization, p. 15.
Kohn, L.T., Corrigan, J.M. & Donaldson, M.S., 2000. To err is human. Building a safer health system. Washington: National Academy Press, p. 1.
Nemes, S., Jonasson, J.M., Genell, A. & Steineck, G., 2009. Bias in odds ratios by logistic regression modelling and sample size. BMC Medical Research Methodology, 9, p. 56.
http:dx.doi.org/10.1186/1471-2288-9-56; PMid:19635144; PMCID:PMC2724427
Ridley, R.T., 2008. The relationship between nurse education level and patient safety: an integrative review. The Journal of Nursing Education, 47(4), pp. 149-156. http://dx.doi.org/10.3928/01484834-20080401-06; PMid:18468291
Robida, A., 2004. Opozorilni nevarni dogodki: kakovost v zdravstvu. Zdravniški vestnik, 73(9), pp. 681-687.
Robida, A., 2008. Health professions education in Slovenia: a new challenge to overcome a quality gap. Kranjska Gora, June 2008.
Robida, A., 2012. Odkloni, napake, kultura obtoževanja in pravična kultura. In: Bahun, M., Kramar, Z. & Skela Savič, B. eds. Trajnostni razvoj na področju kakovosti in varnosti - povezava med akreditacijo in varno ter kakovostno obravnavo pacientov: zbornik prispevkov. 5. dnevi Angele Boškin, Kranjska Gora: 20.-21. september 2012. Jesenice: Splošna bolnišnica Jesenice in Visoka šola za zdravstveno nego Jesenice, pp. 40-46.
Robida, A., 2013. Perception of patient safety culture in Slovenian acute general hospitals. Zdravniški vestnik, 82(10), pp. 648-660.
Robida, A., Derganc, M. & Lakić, N., 2013. Poročilo izrednega strokovnega nadzora. Ljubljana: Univerzitetni klinični center Ljubljana.
Robida, A., 2014. Ocena več poklicnega kurikuluma o varnosti pacientov študentov Visoke šole za zdravstveno nego Jesenice in študentov šestih regij Svetovne zdravstvene organizacije. In: Skela Savič, B., Hvalič Touzery S. eds. 7. mednarodna znanstvena konferenca – Znanje, vrednote, prepričanja in dokazi za razvoj kakovostne zdravstvene obravnave: mesto in vloga zdravstvene nege, 12.-13. junij 2014, Bled, Slovenija. [CD-ROM]. Jesenice: Fakulteta za zdravstvo, pp. 150-156.
Sorra, J.S. & Dyer, N., 2010. Multilevel psychometric properties of the AHRQ hospital survey on patient safety culture. BioMed Central Health Services Research, 10, p. 199. http://dx.doi.org/10.1186/1472-6963-10-199; PMid:20615247; PMCid:PMC2912897
Tourangeau, R. & Yan, T., 2007. Sensitive questions in surveys. Psychological Bulletin, 133(5), pp. 859–883. http://dx.doi.org/10.1037/0033-2909.133.5.859; PMid:17723033
Veterans Health Administration National Center for Patient Safety, 2014. Glossary of patient safety terms. Available at:. http://www.patientsafety.va.gov/professionals/publications/glossary.asp [ 31. 5. 2014].
World Health Organization, 2008. WHO patient safety curriculum guide for medical schools. Geneva: World Health Organization.
World Health Organization, 2011. WHO patient safety curriculum guide: multi-professional edition. Geneva: World Health Organization.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Na Obzornik zdravstvene nege, Ob železnici 30A, 1000 Ljubljana, prenašam naslednje materialne avtorske pravice: pravico reproduciranja v neomejeni količini, in sicer v vseh poznanih oblikah reproduciranja, kar obsega tudi pravico shranitve in reproduciranja v kakršnikoli elektronski obliki (23. čl. Zakona o avtorski in sorodnih pravicah – v nadaljevanju ZASP); pravico distribuiranja (24. čl. ZASP); pravico dajanja na voljo javnosti vključno z dajanjem na voljo javnosti prek svetovnega spleta oz. računalniške mreže (32.a čl. ZASP); pravico predelave, zlasti za namen prevoda (33. čl. ZASP). Prenos pravic velja za članek v celoti (vključno s slikami, razpredelnicami in morebitnimi prilogami). Prenos je izključen ter prostorsko in časovno neomejen.