Študentsko delo in uspešnost študentov zdravstvene nege v času študija
DOI:
https://doi.org/10.14528/snr.2014.48.4.30Ključne besede:
dejavniki za študentsko delo, obseg študentskega dela, finančni status študenta, zdravstvena negaPovzetek
Uvod: Različne raziskave omenjajo tako pozitivne kot negativne učinke študentskega dela na uspešnost študentov zdravstvene nege pri študiju. Namen raziskave je bil proučiti učinek študentskega dela na vzorcu slovenskih študentov zdravstvene nege. Metode: Uporabljena je bila metoda kvantitativnega neeksperimentalnega raziskovanja, podatki so bili zbrani s tehniko anketiranja. Sodelovalo je 432 študentov zdravstvene nege. Zanesljivost vprašalnika je bila ugotovljena z metodo analize notranje konzistentnosti (od 0,608 do 0,753) in s pomočjo faktorske analize. Podatki so bili zbrani oktobra in novembra 2012. Za statistično analizo je bila uporabljena opisna statistika, test hi – kvadrat, korelacijska analiza in ANOVA. Rezultati: Študentje štirih vključenih visokošolskih zavodov niso navedli statistično pomembnih razlik v oceni finančnega statusa (p = 0,189). Obseg študentskega dela nima statistično pomembne povezave (p = 0,776) s časom za študij. V številu mesečnih ur študentskega dela se je pojavila statistično pomembna razlika (p = 0,001), kjer so študentje z visokošolskega zavoda A navedli najmanj ur študentskega dela (x = 19,9), medtem ko so študenti visokošolskega zavoda B navedli največ ur študentskega dela (x = 48,5). Diskusija in zaključek: Mesečni obseg ur študentskega dela nima vpliva na uspešnost študentov pri študiju. Odločanje za študentsko delo temelji na izkušnjah iz klinične prakse, željah po pridobivanju kliničnih izkušenj, spoznavanju potencialnih delodajalcev in možnostih za zaposlitev po končani diplomi.
Prenosi
Metrike
Literatura
Alsup, S., Emerson, L.A., Lindell, A.R., Bechtle, M. & Whitmer, K., 2006. Nursing cooperative partnership: a recruitment benefit. Journal of Nursing Administration, 36(4), pp. 163-166. http://dx.doi.org/10.1097/00005110-200604000-00001; PMid:16609334
Blatnik, K., 2007. Študentsko delo v interesu države, delodajalcev in študentov: magistrsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, pp. 1-3.
Cencič, M., 2009. Kako poteka pedagoško raziskovanje: primer kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Dante, A., Valoppi, G., Saiani, L. & Palese, A., 2011. Factors associated with nursing students' academic success or failure: a retrospective Italian multicenter study. Nurse Education Today. 31(1), pp. 59-64. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2010.03.016; PMid:20423750
ESIB, 2005. Bologna with student eyes. Bergen: The National Units of Students in Europe. Available at: http://www.ond.vlaanderen.be/hogeronderwijs/bologna/documents/Bolognastudenteyes2005.pdf [28. 8. 2014].
Evans, W., Brown, G., Timmins, F. & Nicholl, H., 2007. An exploratory study identifying the programme related stressors amongst qualified nurses completing part-time degree courses. Nurse Education Today, 27(7), pp. 731-738. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2006.10.015; PMid:17174014
Evroštudent 2005: ekonomski in socialni položaj ter mednarodna mobilnost študentov v Sloveniji, 2005. Ljubljana: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.
Evroštudent SI 2007: ekonomski in socialni položaj ter mednarodna mobilnost študentov v Sloveniji. Ljubljana: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Available at: http://www.arhiv.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/doc/dokumenti_visokosolstvo/statistika_visokosolstvo/evrostudent.si.2007.pdf. [5.1.2013].
Evroštudent SI 2010: ekomomski, socialni, bivalni položaj in mednarodna mobilnost študentov v Sloveniji. Ljubljana: Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo. Available at : http://www.arhiv.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/doc/dokumenti_visokosolstvo/KNJIZNICA/Eurostudent_SI_2010.pdf [28. 8. 2014].
Gamroth, L., Budgen, C. & Lougheed, M., 2006. Feasibility and outcomes of paid undergraduate student nurse positions. Nursing Leadership (Tor Ont). 19(3), pp. e1-e14. http://dx.doi.org/10.12927/cjnl.2006.19032; PMid:19830923
Hasson, F., McKenna, H.P. & Keeney S., 2013. A qualitative study exploring the impact of student nurses working part time as a health care assistant. Nurse Education Today, 33(8), pp. 873-879. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2012.09.014; PMid:23159073
Hoffart, N., Diana, J., Connors. M. & Moynihan, P., 2006. Outcomes of a cooperative education in a baccalaureate program in nursing. Nursing Education Perspective, 27(3), pp. 136–143.
Holmes, V., 2008. Working to live: why university students balance full - time study and employment? Emerald Group Publishing Limited, 50(4), pp. 305-314.
Ignjatović, M., 2006. Položaj mladih na trgu delovne sile. IB revija, 40(4), pp. 66-69.
Kenny, A., Narkervis, K., Kidd, T. & Connell, S., 2012. Models of nursing student employment: an Australian action research study. Nurse Education Today, 32(5), pp. 600-605. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2011.08.005; PMid:21920642
Kerkvliet, J. & Nowell, C., 2005. Does one size fit all? University differences in the influence of wages, financial aid, and integration on student retention. Economics of Education Review, 24(1), pp. 85-95. http://dx.doi.org/10.1016/j.econedurev.2004.03.009
Kosi, T., Nastav, B. & Šušteršič, J., 2010. Pomen študentskega dela z vidika trga dela in uspešnosti študija. IB revija, 44(3-4), pp. 65-80.
Krajnc, D., 2007. Študentsko delo in zaposlovanje mladih: magistrsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede.
McGann, E. & Thompson, J.M., 2008. Factors related to academic success in at-risk senior nursing students. International Journal of Nursing Education Scholarship, 5(1), pp. 1-15. http://dx.doi.org/10.2202/1548-923X.1465; PMid:18454733
Medjo, P., 2008. Analiza možnosti preživetja študentskih servisov v panogi posredovanja zaposlitev in dela: magistrsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, pp. 15-25.
Monahan, K.C., Lee, J.M. & Steinberg, L., 2011. Revisiting the impact of part-time work on adolescent adjustment: distinguishing between selection and socialization using propensity score matching. Child Development, 82 (1), pp. 96-112.
http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01543.x; PMid:21291431
Palese, A., Achil, I., Bulfone, G., Bulfone, T., Caporale, L., Comisso, I., et al., 2012. Becoming a nurse in Italy: a multi-method study on expenditures by families and students. Nurse Education Today,32(8), pp. e55-e61. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2012.03.011; PMid:22503295
Pitt, V., Powis, D., Levett-Jones, T & Hunter, S., 2012. Factors influencing nursing students' academic and clinical performance and attrition: an integrative literature review. Nurse Education Today, 32(8), pp. 903-913. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2012.04.011; PMid:22595612
Phillips, C., Kenny, A., Smith, C. & Esterman, A., 2012. Pre-registration paid employment choice: the views of newly qualified nurses. Nurse Education Today, 2011,32(1), pp. 10-14. http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2011.01.007; PMid:21310513
Rebeschi, L. & Aronson, B., 2009. Assessment of nursing student's learning outcomes and employment choice after the implementation of a senior capstone course. Internal Journal of Nurse Education Scholarship,6(1), pp. 1-15. http://dx.doi.org/10.2202/1548-923X.1775; PMid:19572837
Rochford, C., Connolly, M. & Drennan, J., 2009. Paid part-time employment and academic performance of undergraduate nursing students. Nurse Education Today, 29(6), pp. 601-606.
http://dx.doi.org/10.1016/j.nedt.2009.01.004; PMid:19246132
Salamonson, Y. & Andrew, S., 2006. Academic performance in nursing students: infuence of part-time employment, age and ethnicity. Journal of Advanced Nursing, 55(3), pp. 342-349. http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2648.2006.03863_1.x; PMid:16866828
Salamonson, Y., Andrew, S. & Everett, B., 2009. Academic engagement and disengagement as a predictors of performance in pathophysiology among nursing students. Contemporary Nurse, 32(1-2), pp. 123-132.
http://dx.doi.org/10.5172/conu.32.1-2.123; PMid:19697983
Salamonson, Y., Everett, B., Koch, J., Andrew, S. & Davidson, P.M., 2012. The impact of term-time paid work on academic performance in nursing students: a longitudinal study. International Journal of Nursing Studies, 49(5), pp. 579-585. http://dx.doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2011.10.012; PMid:22098926
Statistični urad Republike Slovenije. Stopnja registrirane brezposelnosti, 2012. Available at: http://www.ess.gov.si/trg_dela/trg_dela_v_stevilkah/stopnja_registrirane_brezposelnosti [17. 1. 2013].
Šušteršič, J., Nastav, B. & Kosi, T., 2010. Ekonomski vidiki študentskega dela. Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management. Available at : http://www.sizad.si/resources/files/Ekonomski_vidiki_studentskega_dela_POROCILO.pdf [28. 8.2014].
Uredba o javnem financiranju visokošolskih zavodov in drugih zavodov, 2011. Uradni list Republike Slovenije št. 7.
Wray, N. & McCall, L., 2007. Money matters: students' perceptions of the costs associated with placements. Medical Education, 41(10), pp. 975-981.
http://dx.doi.org/10.1111/j.1365-2923.2007.02840.x; PMid:17908115
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Na Obzornik zdravstvene nege, Ob železnici 30A, 1000 Ljubljana, prenašam naslednje materialne avtorske pravice: pravico reproduciranja v neomejeni količini, in sicer v vseh poznanih oblikah reproduciranja, kar obsega tudi pravico shranitve in reproduciranja v kakršnikoli elektronski obliki (23. čl. Zakona o avtorski in sorodnih pravicah – v nadaljevanju ZASP); pravico distribuiranja (24. čl. ZASP); pravico dajanja na voljo javnosti vključno z dajanjem na voljo javnosti prek svetovnega spleta oz. računalniške mreže (32.a čl. ZASP); pravico predelave, zlasti za namen prevoda (33. čl. ZASP). Prenos pravic velja za članek v celoti (vključno s slikami, razpredelnicami in morebitnimi prilogami). Prenos je izključen ter prostorsko in časovno neomejen.